evi-in-sri.reismee.nl

Day 4 Introduction week

Vandaag hebben we ons een beetje afgeweken van het geplande programma. ‘s Ochtends gingen we zoals gepland naar ‘the temple of tooth’. Dit is een beroemde tempel in Kandy waar een tand van Buddha zou leggen. Dit keer gingen we wel met de local bus dus dat was wel lachen. Voordat we hier naar binnen gingen hebben nog wat mooie bloemen gekocht om aan Buddha te offeren, of de bloemen lekker roken weet ik niet aangezien je niet aan de bloemen mag ruiken die je aan Buddha gaat offeren. De tempel was heel mooi en we kregen een rondleiding van een gids daar. Na de rondleiding om exact half 10 was er een “special queue” waar wij in mochten waardoor we naar binnen mochten kijken naar het ding waar de tand in zou liggen.

Hierna zouden we eigenlijk naar twee musea gaan maar ik en zes anderen (van de 10) besloten om naar de Pidurangala Rock te gaan. AJ zou voor ons een taxi regelen dus toen we de tempel uitkwamen stond daar een bus voor zo’n 30 personen voor onze neus voor ons 7’en...    Het duurde ongeveer 3 uur (waarvan een half uur lunchen in een restaurantje onderweg) totdat we bij de Pidurangala Rock aankwamen. Hier begon onze wandeling naar de top, het begon met trappen (niets te vergeleken met Nepal hoor pap) en daarna moesten we een stuk tussen de rots door klimmen! Het was echt een leuke wandeling en na zo’n halfuurtje waren we al op de top waar we echt een geweldig mooi uitzicht hadden! Vanaf hier konden we de beroemde Lion Rock zien wat echt heel gaaf was! Na van dit mooie uitzicht genoten te hebben, konden we weer naar beneden klauteren. Beneden stond onze buschauffeur braaf te waren met onze mega bus en begonnen weer aan de weg terug. Onderweg reden we trouwens nog langs wat mooie tempeltjes en hadden we vet mooi uitzicht over de bergen en al het groen om ons heen.

Marie-José

Ha Lien super dagje weer zo te horen en te zien?Mooie foto's ???en avontuurlijke wandeling.Gaaf hoor. ❣️En die 2 musea heb je natuurlijk bewaard om met ons te bezoeken????