evi-in-sri.reismee.nl

Day 5 Introduction week

Vandaag was de laatste dag van de introductie week. In de ochtend gingen we naar een boeddhistische tempel, ‘Ranawana Royal Temple’. Hier, boven aan de berg, stond het grootse Buddha beeld van de wereld die 50 feet hoog was (geen idee hoeveel meter dat is maar ik kan je vertellen dat ie groot was). Het was een soort wandelingetje naar boven over steile trappen langs allemaal kleinere beelden wat heel leuk was. Het gigantische beeld was ook heel gaaf om te zien! Toen we weer beneden waren, kregen we ook nog thee met koekjes van de monniken en opnieuw kregen we zo’n wit armbandje.

Vervolgens gingen we weer onze bus in en reden we naar een Hindu tempel, ‘Lord Kataragama Temple’. Deze tempel lag aan een drukke straat in Kandy en je zou er zo voorbij kunnen lopen als je niet goed oplette. Als je eenmaal de “poort” door bent, merk je niet meer dat je midden in de stad zit. Binnen kocht AJ een hele fruit mand die we met z’n allen gingen offeren, we kregen een hindu blessing oftewel een rode veeg op ons voorhoofd. Hierna gooide AJ de kokosnoot uit de fruitmand in een bak die uit elkaar spatte, dit was opnieuw een hindu blessing.

Voor lunch gingen we naar een Indiaans restaurantje waar we een typische Indisch gerecht kregen wat een soort pannenkoek/tortilla was. ‘s Middags sloten we de dag en zo dus ook de introductie week af met een ‘ayuverdische’ massage. Helemaal chill ondanks dat hetzelfde piano riedeltje van nog geen 30 seconden de hele tijd achter elkaar werd afgespeeld...

Hierna zijn Gaia, Gietsa, Jess, Juliet, Lydia en ik nog even de stad ingegaan waar we nog wat souvenirs hebben gescoord aangezien Jess vandaag al weer naar huis moest... Ook nog een drankje gehaald bij onze favoriete fruit juice tentje in de mall. Dit weekend zou ik eigenlijk met Jess, Juliet en Lydia iets gaan doen maar aangezien Jess zo plotseling weg moest hadden we niets meer geregeld en besloot ik toch met een paar anderen de beroemde treinreis naar Ella te maken. Aangezien zij allemaal al tickets hadden, moest ik die nog even gaan regelen dus samen met Gaia en Gietsa ging ik op zoek naar het trein station om Kandy waar we onderweg een super lieve vrouw tegen kwamen (die verbazingwekkend goed Engels sprak) die helemaal met ons mee liep om de weg te wijzen. Eenmaal bij het station aangekomen kreeg ik een sms’je van Juliet dat een ander meisje nog een ticket over had omdat die toch niet meer kon gaan... Vervolgens met mijn geweldige onderhandel skills waar ik onderhand bekend om sta een tuk tuk terug naar ons verblijf geregeld.

‘s Avonds echt vet lekker gegeten en afscheid moeten nemen van mijn lieve vriendinnetje Jess. Daarna samen met de anderen, Gietsa, Gaia, Marian, Myrthe, Eimear en Doreann (laatste 2 zitten hier al wat langer), ons weekendtripje naar Ella een beetje uitgepland. Ook vond er nog een hele verhuizing plaats tussen de kamers waarbij Carmen en Gietsa van kamer hebben geruild. Dat was nog even wat aangezien Gietsa voor haar 2 weekjes hier ongeveer haar hele huis heeft leeggehaald en in haar gigantische koffer heeft gepropt. Nu ga ik snel slapen want morgen vertrekt de trein al vroeg!

XOXO EVI

Reacties

Reacties

Anna

Super verhalen Eef we genieten ervan . Met opa gaat het goed.geniet van je trip morgen .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active