evi-in-sri.reismee.nl

Weekendtrip Ella

Terwijl ik dit schrijf, zitten we in een taxi busje en vliegen we bochten door onderweg terug naar ons verblijf in Kandy. We (Gaia, Guitsa, Doirann, Eimear, Myrthe, Marian, Juan en ik) hebben net een super leuk weekend achter de rug in Ella.

Zaterdagochtend vertrokken we om 7 uur met drie tuk tuks naar het station. Toen we aankwamen stond de trein er al en konden we heel makkelijk doorlopen. We hadden eerste klas geboekt waarbij we vaste plaatsen en airco hadden en die was nog beter dan verwacht! De stoelen waren eigenlijk net vliegtuig stoelen met verstelbare rugleuning, inklapbaar tafeltje en ook nog een voetenbankje. Het begin van de reis was niet zo spannend, de trein reed ook niet zo snel en stopte vaak. Na een tijdje verlieten we de drukke steden en reden we door de waanzinnig mooie bergen en al het natuur. Niet te omschrijven hoe mooi het daar was! Vanuit onze coupe konden we naar het tussenstuk gaan waar de deuren open stonden waar we (nadat de twee Franse troela’s na zo’n halfuur uiteindelijk genoeg foto’s hadden voor hun instagram accountjes) in konden zitten en van het mooie uitzicht konden genieten. Zelf moesten wij natuurlijk ook nog even een goed fotootje maken maar wij waren tenminste wel zo aardig om anderen dat ook te laten doen...

Rond 2 uur kwamen we aan in Ella waar we eerst op zoek gingen naar ons hotelletje waar ik samen met Gaia en Guitsa een kamer had geboekt. Hierna gingen we wat lunchen in volgens mij wel een beetje de hoofdstraat van Ella waar allerlei restaurantjes waren met vaak ook een mooi dakterras. Hier voor de tweede keer een typische en super lekker Sri Lankaans gerecht gegeten: Roti Kottu. Vanuit hier liepen we naar de Nine Arches Bridge wat zo’n halfuurtje lopen was. Het laatste stuk was nog een beetje stuntelen op onze sandaaltjes maar om kwart over 5 kwamen we daar aan, mooi op tijd voor de trein die er volgens de man van het restaurant om half 6 over heen zou rijden. Niet dus... De brug was wel echt mooi en ook al het natuur er om heen! Na zo’n drie kwartier wachten tussen de theeplantjes en de muggen, klaar om een goede foto te maken van de trein op de brug, kwam dan eindelijk de trein langs wat eigenlijk helemaal niet zo spectaculair was maar we deden maar even alsof dat het wel was.

Vervolgens even langs het hotel gegaan en omgekleed, het was hier namelijk een stukje frisser dan in Kandy, en op zoek gegaan naar een goed tentje om te eten. Eindelijk een leuk plekje voor ons 8’en kunnen vinden en na lang wachten van onze nacho’s en burrito’s kunnen genieten. Na het eten hebben Guitsa, Gaia, Juan en ik nog een drankje gedronken in een soort loungebar maar al weer redelijk snel terug gegaan naar ons hotel want we waren echt vet moe.

Eenmaal terug bij ons hotel ging het nog even goed mis aangezien de sleutel afbrak toen Guitsa de deur open wilde doen. Het was inmiddels 12 uur en iedereen lag al te slapen... Gelukkig konden wij er hard om lachen maar de eigenares was wat minder blij met ons telefoontje maar is toch een reserve sleutel komen brengen.

De volgende dag, vandaag dus, zijn we eerst weer naar ‘de hoofdstraat’ gegaan die zo’n 5 minuutjes lopen was van ons hotel om wat te ontbijten. Hier rustig kunnen genieten van onze super lekkere Roti met chocola en banaan en daarna met Guitsa, Gaia, Eimear en Doirann aan onze wandeling naar Little Adams Peak begonnen.

Druk dat we aan het kletsen waren eerst nog een stukje extra gelopen omdat we het bordje hadden gemist en het ons na zo’n 10 minuten pas opviel dat het toch best vreemd was dat we naar beneden liepen terwijl we naar een Peak moesten... De wandeling was verder prima te doen en het uitzicht was weer eens super! Het laatste stukje was nog wel een beetje steil maar zeker de klim waard! Vanaf Little Adams Peak hadden we uitzicht op de Ella Rock en nog veel meer andere mooie bergen.

Hierna was het plan om nog naar de Ranawana Falls te gaan maar aangezien we niet heel veel tijd meer hadden totdat onze taxi kwam toch maar besloten om deze te skippen en wat uitgebreider te gaan lunchen. Voor mij natuurlijk geen probleem aangezien ik waarschijnlijk toch als papa en mama komen terug naar Ella ga. Na een goede burger op een chill dakterras terug naar het hotel gegaan waar onze taxi ons op kwam halen en we aan onze 4 uur durende terugreis begonnen.

Martine

Wat een reis Lien! Bennie leest mee en krijgt ook weer zin om op reis te gaan. Hij reisde op zijn 23e de halve wereld rond. Heb hem maar vastgebonden aan de bank want ik vind hem veeeeel te oud. Wij hebben vanmiddag een prachtig rondje om Olst gelopen en heel chill tegen een boom zitten lunchen (brood met geitenkaas). Onze levens lijken heel saai nu. Zal vragen aan papa of wij mee mogen naar Sri maar ik vrees.....
Jammer dat je er zaterdag niet bent bij het Knopper-etentje. Veel plezier nog!

Ingrid Pijnenburg

Vet man..!! Tjonge, ja jullie weten in ieder geval de juiste plekken te vinden, alleen die trein, eerste klas te boeken..is een no go area! Dat heb je dan straks met je pa en ma toch anders te doen, gewoon 3de klas tussen de locals vele leukere mensen die soms ook mooie muziek maken en er veel mooier uit zien en minder last van troelala'sss...
Ziet er allemaal heerlijk uit daar..gewoon een top vakantie lijkt wel;)!!..geniet ze!! (hoef ik geloof ik niet te zeggen..:) XXXi