evi-in-sri.reismee.nl

Day 1 & 2 Temple Renovation Kandy

Gisteren was de eerste dag vrijwilligerswerk. Om half 8 vertrokken we samen met een van de coördinators, Chamal, met een privé busje naar de tempel. Hier kregen we van Chamal een kleine rondleiding door de tempel die echt heel mooi was met allemaal beschilderingen van 700 (!!) jaar oud. Ook ontmoetten we de “hoofd” monnik die naast de tempel woont. Vervolgens begonnen we met het wit schilderen van de muren om de tempel. Rond half 11 hadden we pauze waarbij we thee en wat snacks kregen bij de monnik thuis. Hierna weer verder geschilderd tot een uur of 12 wanneer we lunch kregen in de “eetzaal” van de andere monniken. Daarna nog een uurtje geschilderd en toen maar gestopt want het was echt warm.

Terug gingen we met de local bus waarvan de bushalte op 5 minuutjes lopen lag. Hiernaartoe liepen we langs een grote school die net uit was en we als soort celeberties daar liepen. Weet niet zeker of dat kwam omdat we blank waren of omdat we echt flink onder de verf zaten... Eenmaal op de bus ging het wat minder spoedig dan gehoopt aangezien de bus opeens kapot was en we dus naar een andere bus op zoek moesten. Uiteindelijk toch bij de goede bushalte aangekomen en vanaf daar was het nog zo’n 10 minuten (berg op) lopen totdat we bij ons verblijf aankwamen. Hier war gechilld, kleren gewassen en met veel moeite onszelf verf-vrij gekregen. Ook hebben we ons hotelletje geboekt voor aankomend weekend waarin we naar Mirissa Beach gaan!

Vandaag was weer een beetje hetzelfde als gisteren behalve dat we na de eerste pauze de muur af hadden en mochten beginnen aan deze stupa (zie foto) wat echt leuk was! En dat de bus er dit keer niet mee ophield.