evi-in-sri.reismee.nl

Weekendtrip Mirissa

Donderdag was onze laatste dag bij de tempel aangezien we op goede vrijdag vrij waren. Rond een uur of 12 waren we klaar met al het schilderwerk wat nog behoorlijk veel was. We kregen nog een blessing van de monnik en liepen vervolgens, zwaaiend naar alle kindjes bij de school, naar de bus. Terug bij de accommodatie hebben we geluncht, snel gedoucht en onze tas gepakt voor onze weekendtrip naar Mirissa, plaatsje aan het strand in het zuiden. Rond 3 uur vertrokken we met zā€™n 10en (Gaia, Guitsa, Eimear, Doireann, Juliet, Imme, Myrthe, Lydia, Marian en ik) met een chille bus naar Mirissa waar we rond half 10 aankwamen. Onderweg ook nog even gestopt voor rottiā€™s en samosaā€™s.

Het hotel dat we hadden geboekt was helemaal top, dichtbij het strand en thanks god A-C. ā€˜s Avonds nog naar het strand gegaan waar het vol van de toeristen was en de beachparty al goed aan de gang was.

Vrijdagochtend gingen we vroeg met de tuk tuk naar een andere strand, Weligama, waar een paar gingen surfen. Ik skipte deze aangezien ik, zoals de meeste van jullie wel weten, niet kan functioneren zo vroeg in de ochtend zonder ontbijt...     Na een uurtje terug gegaan naar Mirissa waar we dan (eindelijk) gingen ontbeten in een leuk tentje. Hierna naar het strand gegaan en daar heel de dag eigenlijk rondgehangen. Ook nog ondanks onze insmeerpogingen allemaal lekker verbrand... ā€˜s Avonds dus maar even naar de winkel gegaan om Aloe Vera gel en zonnebrand met factor 90    te kopen. Daarna gegeten op het strand maar dit keer vroeg teruggegaan want we waren vet moe.

Zaterdag was eigenlijk ook gewoon een chill stranddagje, dit keer in de schaduw met een flinke laag van mijn nieuwe Sri Lankaanse plak zonnebrand. De zee daar is trouwens wel echt flink sterk maar wel super lekker om in te zwemmen. Ook nog naar een mooi uitzicht plekje gegaan en weer lekker gegeten op het strand en gebruik gemaakt van happy ā€œhourā€ die elke dag van 5 tot 11 was.

Vanochtend vertrokken we met zā€™n allen, op Guitsa na want die moest naar huis, terug naar Kandy. Plotseling reden we ook nog een stuk midden door een wielrenwedstrijd. Het was niet afgezet dus ze fietsten gewoon tussen de autoā€™s en scooters door en langs de weg stonden best veel mensen te kijken met vaak een emmertje water in hun handen die ze over de fietsers heen gooiden want in deze hitte wielrennen, dat doen niet veel mensen ze na... Rond half 3 kwamen we aan in Kandy waar we kort even konden chillen en vervolgens met onze grote rugzakken weer op de volgende taxi stapten. Er gingen ook twee (voor ons) nieuwe mensen mee, Felix en Ellie uit Duitsland. Deze taxi bracht ons naar Dambulla, een plaatsje ten noorden van Kandy waar we de komende week vrijwilligerswerk gaan doen.

Het verblijf ligt vrijwel in de middle of no where en is veel mooier dan dat in Kandy. Het is omringd bij bananenbomen en het ziet er allemaal nieuw uit. Alle meiden slaap op Ć©Ć©n kamer die echt heel groot is en met een mooie badkamer. Vanavond krijgen we nog even een ā€œbriefingā€ en morgen beginnen we dan met wat waarschijnlijk lesgeven op een basisschool gaat zijn.

En niet te vergeten: vrolijk Pasen allemaal!

XOXO EVI