evi-in-sri.reismee.nl

Day 2, 3 and 4 in Hanguranketha

Dinsdagochtend gingen we weer naar de school waar we geholpen hebben met het knutselen van de boeddhistische vlag en we ze ook meteen de kleuren in het Engels geleerd hebben. ‘s Middags weer met de bus naar de tempel gegaan en begonnen aan het schilderen van het hekje. Rond 3 uur waren we klaar en aangezien we de bus net gemist hadden, naar huis gelopen wat een prima wandelingetje was met mooi uitzicht op de bergen. Toen we thuis kwamen ben ik begonnen met het tekenen van wel 43 regenbogen voor de volgende dag.

Woensdag gingen we dan met de kleurplaten naar de school. Op de weg er naar toe kwamen we langs een best grote markt met groenten en fruit. Blijkbaar is dit er elke woensdag en het zag er super leuk uit! Eenmaal aangekomen bij de school werden we zoals elke andere dag we weer lief begroet door de kindjes en aan onze armen, half struikelend over alle kinderen en stoeltjes, mee naar binnen getrokken. We hebben weer de kleuren in het Engels gedaan en daarna zijn ze druk bezig geweest met het inkleuren van de regenboog. Na de lunch was het weer tijd voor de tempel waar we verder hebben geschilderd.

Vandaag was het een speciale dag op de school aangezien er eentje jarig was. We begonnen met het knutselen van een lampion wat eigenlijk meer een soort vlieger was. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik echt respect heb voor die juffen want het is toch wel druk en chaotisch met zoveel kinderen in ook nog eens een niet zo grote ruimte. Gelukkig vind ik het nog steeds super leuk met alle kindjes! Zoals ik al zei was er eentje jarig wat betekende dat alle kindjes een klein cadeautje, volgens mij allemaal kleine boekjes, hadden meegenomen. Verder hadden ze lege lunch trommeltjes bij zich en kwam de moeder van de jarige job met 3 mega grote pannen eten aan. Nadat alle kindjes hun cadeautje hadden gegeven en zo schattig het jongetje een kusje gaven, zongen ze nog leuk happy birthday (in het Engels ja) en toen was het tijd voor lunch. Samen met de juffen en de moeder hielpen we met het uitdelen van alle rijst, kip en dal waarna we zelf ook daar lekker van mochten genieten.

Zometeen gaan we weer naar de tempel om weer voor een paar uurtjes te schilderen. Gisteren moesten we trouwens weer doorgeven wat we volgende week willen gaan doen en hebben we besloten om nog een weekje hier te blijven, de week daarna (alweer de laatste week voor zowel mij als Juliette) gaan we terug naar Kandy waar het allemaal begon... Verder gaan Juliette en ik dit weekend naar Nuwara Eliya!

XOXO EVI