evi-in-sri.reismee.nl

Pre-school in Dambulla & Weekendtrip to Nilaveli, Trinco en Anuradhapura

Er is al weer bijna een week verstreken sinds mijn laatste blog dus ik zal maar even beginnen waar ik gebleven was. Zoals ik schreef gaf ik vorige week les op een pre-school samen met Gaia en Lydia. De klas was bezig met het alfabet (zoals wij dat kennen). Per dag mochten we dan in de middag een letter “behandelen”. Hiervoor maakten we een tekening die ze konden inkleuren met daarbij het woord van wat het was om over te schrijven. Zo hadden we in drie dagen de N van nest, de O van onion en de P van pineapple. Achteraf deden we ook altijd nog het liedje (if you happy and you know it....) dat we ze op de eerste dag hadden geleerd. De eerste keren waren wij de enige die zongen en deden zij alleen het klappen en stampen maar op de laatste dag begonnen ze dan eindelijk een beetje mee te zingen dus dat was wel leuk.

Donderdagmiddag vertrokken trouwens Eimear en Doireann richting huis en Imme terug naar Kandy en vrijdagmiddag volgde Lydia. Juliet, Gaia en ik vertrokken overigens diezelfde vrijdag voor onze weekendtrip.

Door de taxi van Lydia werden we bij de busstop van Dambulla gedropt waar we met de local bus naar Trincomalee gingen. Deze bus was al flink goed gevuld dus staan werd het... Onhandig dat ik ben viel ik natuurlijk bijna om van al dat plotselinge remmen waardoor een oudere man super lief zijn stoel aanbood. Ik natuurlijk lief afgewezen en gezegd dat het wel ging maar toen ik voor de 2e keer weer bijna op m’n bek ging, stond hij er op dat ik toch maar ging zitten.

De busrit naar Trinco duurde zo’n 3,5 uur en vanuit daar namen we weer de volgende bus naar Nilaveli (dorpje aan Noord-Oostkust). Dat waren waarschijnlijk de langste 30 minuten in ons leven... Zitten konden we gelukkig maar we stikten ons de moord van de hitte en de bus werd maar voller en voller met mensen en tassen die over ons heen hingen. Bijzondere ervaring zullen we maar zeggen. Toen we eindelijk aankwamen, kwam de eigenaar van het guesthouse (die ons van te voren nog gebeld had) ons bij de busstop ophalen dus dat was zeker chill.

De volgende dag stond Pigeon Island op de planning. Gaia en ik waren die ochtend al vroeg wakker en besloten maar een wandelingetje door het dorp te maken. Veel te beleven was er niet maar wel onszelf gelukkig kunnen maken met een rotti. Op het strand hadden we ook nog een man gevonden die ons voor een mooi prijsje naar het eiland kon varen en snorkel spullen voor ons had. Na het ontbijt bij het hotel dus met z’n 3en naar het strand gegaan waar onze vriend met z’n gezin stond te wachten want ja als je toch gaat kan je er net zo goed een familie-uitje van maken toch?

Op Pigeon Island echt super leuk gesnorkeld en zoveel mooie vissen gezien! Juliet en Gaia hadden ook nog een schildpad gezien maar ik zat natuurlijk weer te klunzen met zeewater in mijn bril, snorkel en neus dus die heb ik helaas gemist... Voor we het wisten zaten we al bijna twee uur in het water en tja dat zo van 10 tot 12 onder de brandende zon kon niet veel goeds beteken...

Na dichtbij het strand geluncht te hebben dus maar snel teruggegaan en onszelf met een goede laag aloe vera gel ingesmeerd en weg van de zon gebleven. ‘s Avonds bij het hotel gegeten waar voor ons een heerlijke BBQ met vis en garnalen werd bereid en daarna al vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag na het ontbijt onze rugzakjes weer ingepakt en met de bus terug naar Trinco gegaan om in een ochtendje alle highlights te bezoeken. We begonnen met een echt ongelooflijk mooie en kleurrijke tempel, Kali Kovil, daarna naar de St. Mary’s Cathedral gegaan en vervolgens naar Fort Frederick gegaan waar ook nog een tempel was. Hier hadden we alleen niet zo veel tijd aangezien onze bus naar Anuradhapura (stad bekend om zijn ruïnes) om 12:30u vertrok. Dus snel even rondgelopen en vervolgens een tuktuk ingesprongen richting de busstop. Hier nog wat samosa’s en water kunnen inslaan en toen begonnen aan de 3 uur durende busrit naar binnenland.

Toen we weer lekker bezweet en met haren alle kanten op door wind aankwamen, meteen een taxi genomen naar ons hotel. Deze man bleek ook nog eens tourguide te zijn en voor een goed prijsje kon hij ons de volgende dag (vandaag dus) door de ruĂŻnes van Anuradhapura rijden. Bij het hotel even uitgerust en vervolgens met de bus het centrum in gegaan wat toch een kleine beetje tegenviel. Het is een grote stad maar niet echt op toeristen afgestemd... Uiteindelijk maar snel wat te eten gehaald en maar weer terug naar het hotel gegaan.

De volgende ochtend kwam onze taxi (met A/C!!) ons ophalen en reden we in een paar uur langs alle ruĂŻnes en tempels wat leuk was om gezien te hebben. De chauffeur bleek ook nog eens een beetje Nederlands, Italiaans en Frans (onze 3 talen) te spreken aangezien hij in deze landen dat gestudeerd had voor een paar jaar dus dat was wel lachen. Vervolgens braaf op het busstation gedropt waar we precies op tijd waren voor een A/C bus terug naar Dambulla. Niet veel langer dan een uur later waren we er al en zaten we net op tijd in een tuktuk naar ons verblijf aangezien het flink begon te regenen.

Morgen beginnen we dan meer met de projecten maar helaas is er deze week geen pre-school ivm hun vakantie rondom Nieuw Jaar dus wordt het tempel renovatie.

XOXO EVI

Day 1 & 2 Dambulla

Gisteren zou de eerste dag vrijwilligerswerk zijn maar aangezien de school dicht was ivm waarschijnlijk Pasen kregen we de keuze tempel renovatie of een vrij dagje. Gaia en ik hadden het wel even gezien met het schilderen in deze hitte en besloten voor de vrije dag te gaan en wat sightseeing in Dambulla te doen.

Nadat de rest vertrokken was naar de tempel en we rustig aan gedoucht hadden en ook nog een kleren was sessie hadden gedaan, liepen we vanaf “ons huis” naar de mainstreet. Dit was zo’n 20 minuten lopen tussen al mooie velden vol gewassen. Eenmaal bij de mainstreet eerst de bus gemist omdat we als domme toeristen een kiosk ingingen om te vragen of er wel een bus kwam toen we hem net te laat voorbij zagen rijden... Niet veel later de volgende bus gestopt en er bij ‘The Cave Temples’ uit gegaan. Eigenlijk niet helemaal want het was nog een kleine 10 minuutjes de berg op lopen tot de entrance en we vastberaden de tientallen tuktuks hebben afgewezen. Maar hier begon het eigenlijk pas... Na de entree betaald te hebben konden we beginnen aan het flink aantal traptredes tot de daadwerkelijke tempels. Het was het echter zeker waard want het uitzicht was zo mooi maar nog het allergaafst vonden we de tempels. Er waren vijf verschillende “caves” en allemaal stonden ze van binnen vol met Buddha beelden en was de hele grot aan de binnenkant beschilderd. Na alles bewonderd te hebben, rennend op onze blote voeten over de hete stenen terug gerend naar onze sandalen en de berg afgegaan.

Dit keer maar besloten met de tuktuk naar onze volgende bestemming, ‘The Golden Temple’, te gaan die aan de mainstreet lag. Hier even een kijkje genomen aan de mooie gouden stupa en een groot gouden Buddha beeld. Even later weer de bus gepakt terug waar we eerst nog even goed afgeperst werden maar uiteindelijk na 7x vragen en 5x genegeerd te worden, ons wisselgeld gekregen.

Rond 1 uur waren we terug waar het lieve vrouwtje al aan kwam lopen met onze overheerlijke lunch. De rest van de middag gechilld en ons volgende weekend gepland naar Anuradhapura en Trincomalee.

Vandaag begon de dag lekker spontaan aangezien we na het ontbijt nog wat tijd overhadden en ze vroegen of we wilden helpen in de tuin. En waarom niet toch? Dus even later stonden we in de modder tussen de planten aubergines te plukken en daarna ook nog een papaya uit de boom mogen halen. De dag begon dus al leuk allen wat minder dat m’n schoenen onder de modder zitten maar er zijn ergere dingen in de wereld. Vervolgens gingen we (Lydia, Gaia en ik) dan voor het eerst naar de pre-school en dat ging lekker op z’n Hollands op de fiets. Met onze hippe helmpjes stapten we op onze mountainbikes en fietsen we in zo’n 15 minuutjes naar de pre-school waar we totaal bezweet aankwamen... Het was een klein schooltje wat eigenlijk maar uit Ă©Ă©n lokaal bestond met daarna een speelpleintje. Er waren zo’n 18 kinderen tussen de vier en zes en Ă©Ă©n juf. Je kon meteen wel zien dat dit niet de armste kinderen waren aangezien de school er redelijk nieuw uitzag, er veel materialen waren en de kinderen nette uniformpjes en matching rugzakjes hadden. Eerst voelden we ons nog niet helemaal op ons plaats, de kinderen waren druk aan het kleuren in hun boekjes en we wisten niet zo goed wat we konden doen maar na hun pauze (waarin de juf cake en cola voor ons tevoorschijn toverde) hebben we ze een Engels liedje geleerd en nog een spelletje gedaan en dat was heel leuk! Om 12 uur was de school alweer uit en fietsten we weer terug naar ons verblijf waar we weer een heerlijke lunch kregen en verder niet zo veel gedaan hebben...

Weekendtrip Mirissa

Donderdag was onze laatste dag bij de tempel aangezien we op goede vrijdag vrij waren. Rond een uur of 12 waren we klaar met al het schilderwerk wat nog behoorlijk veel was. We kregen nog een blessing van de monnik en liepen vervolgens, zwaaiend naar alle kindjes bij de school, naar de bus. Terug bij de accommodatie hebben we geluncht, snel gedoucht en onze tas gepakt voor onze weekendtrip naar Mirissa, plaatsje aan het strand in het zuiden. Rond 3 uur vertrokken we met z’n 10en (Gaia, Guitsa, Eimear, Doireann, Juliet, Imme, Myrthe, Lydia, Marian en ik) met een chille bus naar Mirissa waar we rond half 10 aankwamen. Onderweg ook nog even gestopt voor rotti’s en samosa’s.

Het hotel dat we hadden geboekt was helemaal top, dichtbij het strand en thanks god A-C. ‘s Avonds nog naar het strand gegaan waar het vol van de toeristen was en de beachparty al goed aan de gang was.

Vrijdagochtend gingen we vroeg met de tuk tuk naar een andere strand, Weligama, waar een paar gingen surfen. Ik skipte deze aangezien ik, zoals de meeste van jullie wel weten, niet kan functioneren zo vroeg in de ochtend zonder ontbijt...     Na een uurtje terug gegaan naar Mirissa waar we dan (eindelijk) gingen ontbeten in een leuk tentje. Hierna naar het strand gegaan en daar heel de dag eigenlijk rondgehangen. Ook nog ondanks onze insmeerpogingen allemaal lekker verbrand... ‘s Avonds dus maar even naar de winkel gegaan om Aloe Vera gel en zonnebrand met factor 90    te kopen. Daarna gegeten op het strand maar dit keer vroeg teruggegaan want we waren vet moe.

Zaterdag was eigenlijk ook gewoon een chill stranddagje, dit keer in de schaduw met een flinke laag van mijn nieuwe Sri Lankaanse plak zonnebrand. De zee daar is trouwens wel echt flink sterk maar wel super lekker om in te zwemmen. Ook nog naar een mooi uitzicht plekje gegaan en weer lekker gegeten op het strand en gebruik gemaakt van happy “hour” die elke dag van 5 tot 11 was.

Vanochtend vertrokken we met z’n allen, op Guitsa na want die moest naar huis, terug naar Kandy. Plotseling reden we ook nog een stuk midden door een wielrenwedstrijd. Het was niet afgezet dus ze fietsten gewoon tussen de auto’s en scooters door en langs de weg stonden best veel mensen te kijken met vaak een emmertje water in hun handen die ze over de fietsers heen gooiden want in deze hitte wielrennen, dat doen niet veel mensen ze na... Rond half 3 kwamen we aan in Kandy waar we kort even konden chillen en vervolgens met onze grote rugzakken weer op de volgende taxi stapten. Er gingen ook twee (voor ons) nieuwe mensen mee, Felix en Ellie uit Duitsland. Deze taxi bracht ons naar Dambulla, een plaatsje ten noorden van Kandy waar we de komende week vrijwilligerswerk gaan doen.

Het verblijf ligt vrijwel in de middle of no where en is veel mooier dan dat in Kandy. Het is omringd bij bananenbomen en het ziet er allemaal nieuw uit. Alle meiden slaap op Ă©Ă©n kamer die echt heel groot is en met een mooie badkamer. Vanavond krijgen we nog even een “briefing” en morgen beginnen we dan met wat waarschijnlijk lesgeven op een basisschool gaat zijn.

En niet te vergeten: vrolijk Pasen allemaal!

XOXO EVI

Day 1 & 2 Temple Renovation Kandy

Gisteren was de eerste dag vrijwilligerswerk. Om half 8 vertrokken we samen met een van de coördinators, Chamal, met een privĂ© busje naar de tempel. Hier kregen we van Chamal een kleine rondleiding door de tempel die echt heel mooi was met allemaal beschilderingen van 700 (!!) jaar oud. Ook ontmoetten we de “hoofd” monnik die naast de tempel woont. Vervolgens begonnen we met het wit schilderen van de muren om de tempel. Rond half 11 hadden we pauze waarbij we thee en wat snacks kregen bij de monnik thuis. Hierna weer verder geschilderd tot een uur of 12 wanneer we lunch kregen in de “eetzaal” van de andere monniken. Daarna nog een uurtje geschilderd en toen maar gestopt want het was echt warm.

Terug gingen we met de local bus waarvan de bushalte op 5 minuutjes lopen lag. Hiernaartoe liepen we langs een grote school die net uit was en we als soort celeberties daar liepen. Weet niet zeker of dat kwam omdat we blank waren of omdat we echt flink onder de verf zaten... Eenmaal op de bus ging het wat minder spoedig dan gehoopt aangezien de bus opeens kapot was en we dus naar een andere bus op zoek moesten. Uiteindelijk toch bij de goede bushalte aangekomen en vanaf daar was het nog zo’n 10 minuten (berg op) lopen totdat we bij ons verblijf aankwamen. Hier war gechilld, kleren gewassen en met veel moeite onszelf verf-vrij gekregen. Ook hebben we ons hotelletje geboekt voor aankomend weekend waarin we naar Mirissa Beach gaan!

Vandaag was weer een beetje hetzelfde als gisteren behalve dat we na de eerste pauze de muur af hadden en mochten beginnen aan deze stupa (zie foto) wat echt leuk was! En dat de bus er dit keer niet mee ophield.

Weekendtrip Ella

Terwijl ik dit schrijf, zitten we in een taxi busje en vliegen we bochten door onderweg terug naar ons verblijf in Kandy. We (Gaia, Guitsa, Doirann, Eimear, Myrthe, Marian, Juan en ik) hebben net een super leuk weekend achter de rug in Ella.

Zaterdagochtend vertrokken we om 7 uur met drie tuk tuks naar het station. Toen we aankwamen stond de trein er al en konden we heel makkelijk doorlopen. We hadden eerste klas geboekt waarbij we vaste plaatsen en airco hadden en die was nog beter dan verwacht! De stoelen waren eigenlijk net vliegtuig stoelen met verstelbare rugleuning, inklapbaar tafeltje en ook nog een voetenbankje. Het begin van de reis was niet zo spannend, de trein reed ook niet zo snel en stopte vaak. Na een tijdje verlieten we de drukke steden en reden we door de waanzinnig mooie bergen en al het natuur. Niet te omschrijven hoe mooi het daar was! Vanuit onze coupe konden we naar het tussenstuk gaan waar de deuren open stonden waar we (nadat de twee Franse troela’s na zo’n halfuur uiteindelijk genoeg foto’s hadden voor hun instagram accountjes) in konden zitten en van het mooie uitzicht konden genieten. Zelf moesten wij natuurlijk ook nog even een goed fotootje maken maar wij waren tenminste wel zo aardig om anderen dat ook te laten doen...

Rond 2 uur kwamen we aan in Ella waar we eerst op zoek gingen naar ons hotelletje waar ik samen met Gaia en Guitsa een kamer had geboekt. Hierna gingen we wat lunchen in volgens mij wel een beetje de hoofdstraat van Ella waar allerlei restaurantjes waren met vaak ook een mooi dakterras. Hier voor de tweede keer een typische en super lekker Sri Lankaans gerecht gegeten: Roti Kottu. Vanuit hier liepen we naar de Nine Arches Bridge wat zo’n halfuurtje lopen was. Het laatste stuk was nog een beetje stuntelen op onze sandaaltjes maar om kwart over 5 kwamen we daar aan, mooi op tijd voor de trein die er volgens de man van het restaurant om half 6 over heen zou rijden. Niet dus... De brug was wel echt mooi en ook al het natuur er om heen! Na zo’n drie kwartier wachten tussen de theeplantjes en de muggen, klaar om een goede foto te maken van de trein op de brug, kwam dan eindelijk de trein langs wat eigenlijk helemaal niet zo spectaculair was maar we deden maar even alsof dat het wel was.

Vervolgens even langs het hotel gegaan en omgekleed, het was hier namelijk een stukje frisser dan in Kandy, en op zoek gegaan naar een goed tentje om te eten. Eindelijk een leuk plekje voor ons 8’en kunnen vinden en na lang wachten van onze nacho’s en burrito’s kunnen genieten. Na het eten hebben Guitsa, Gaia, Juan en ik nog een drankje gedronken in een soort loungebar maar al weer redelijk snel terug gegaan naar ons hotel want we waren echt vet moe.

Eenmaal terug bij ons hotel ging het nog even goed mis aangezien de sleutel afbrak toen Guitsa de deur open wilde doen. Het was inmiddels 12 uur en iedereen lag al te slapen... Gelukkig konden wij er hard om lachen maar de eigenares was wat minder blij met ons telefoontje maar is toch een reserve sleutel komen brengen.

De volgende dag, vandaag dus, zijn we eerst weer naar ‘de hoofdstraat’ gegaan die zo’n 5 minuutjes lopen was van ons hotel om wat te ontbijten. Hier rustig kunnen genieten van onze super lekkere Roti met chocola en banaan en daarna met Guitsa, Gaia, Eimear en Doirann aan onze wandeling naar Little Adams Peak begonnen.

Druk dat we aan het kletsen waren eerst nog een stukje extra gelopen omdat we het bordje hadden gemist en het ons na zo’n 10 minuten pas opviel dat het toch best vreemd was dat we naar beneden liepen terwijl we naar een Peak moesten... De wandeling was verder prima te doen en het uitzicht was weer eens super! Het laatste stukje was nog wel een beetje steil maar zeker de klim waard! Vanaf Little Adams Peak hadden we uitzicht op de Ella Rock en nog veel meer andere mooie bergen.

Hierna was het plan om nog naar de Ranawana Falls te gaan maar aangezien we niet heel veel tijd meer hadden totdat onze taxi kwam toch maar besloten om deze te skippen en wat uitgebreider te gaan lunchen. Voor mij natuurlijk geen probleem aangezien ik waarschijnlijk toch als papa en mama komen terug naar Ella ga. Na een goede burger op een chill dakterras terug naar het hotel gegaan waar onze taxi ons op kwam halen en we aan onze 4 uur durende terugreis begonnen.

Day 5 Introduction week

Vandaag was de laatste dag van de introductie week. In de ochtend gingen we naar een boeddhistische tempel, ‘Ranawana Royal Temple’. Hier, boven aan de berg, stond het grootse Buddha beeld van de wereld die 50 feet hoog was (geen idee hoeveel meter dat is maar ik kan je vertellen dat ie groot was). Het was een soort wandelingetje naar boven over steile trappen langs allemaal kleinere beelden wat heel leuk was. Het gigantische beeld was ook heel gaaf om te zien! Toen we weer beneden waren, kregen we ook nog thee met koekjes van de monniken en opnieuw kregen we zo’n wit armbandje.

Vervolgens gingen we weer onze bus in en reden we naar een Hindu tempel, ‘Lord Kataragama Temple’. Deze tempel lag aan een drukke straat in Kandy en je zou er zo voorbij kunnen lopen als je niet goed oplette. Als je eenmaal de “poort” door bent, merk je niet meer dat je midden in de stad zit. Binnen kocht AJ een hele fruit mand die we met z’n allen gingen offeren, we kregen een hindu blessing oftewel een rode veeg op ons voorhoofd. Hierna gooide AJ de kokosnoot uit de fruitmand in een bak die uit elkaar spatte, dit was opnieuw een hindu blessing.

Voor lunch gingen we naar een Indiaans restaurantje waar we een typische Indisch gerecht kregen wat een soort pannenkoek/tortilla was. ‘s Middags sloten we de dag en zo dus ook de introductie week af met een ‘ayuverdische’ massage. Helemaal chill ondanks dat hetzelfde piano riedeltje van nog geen 30 seconden de hele tijd achter elkaar werd afgespeeld...

Hierna zijn Gaia, Gietsa, Jess, Juliet, Lydia en ik nog even de stad ingegaan waar we nog wat souvenirs hebben gescoord aangezien Jess vandaag al weer naar huis moest... Ook nog een drankje gehaald bij onze favoriete fruit juice tentje in de mall. Dit weekend zou ik eigenlijk met Jess, Juliet en Lydia iets gaan doen maar aangezien Jess zo plotseling weg moest hadden we niets meer geregeld en besloot ik toch met een paar anderen de beroemde treinreis naar Ella te maken. Aangezien zij allemaal al tickets hadden, moest ik die nog even gaan regelen dus samen met Gaia en Gietsa ging ik op zoek naar het trein station om Kandy waar we onderweg een super lieve vrouw tegen kwamen (die verbazingwekkend goed Engels sprak) die helemaal met ons mee liep om de weg te wijzen. Eenmaal bij het station aangekomen kreeg ik een sms’je van Juliet dat een ander meisje nog een ticket over had omdat die toch niet meer kon gaan... Vervolgens met mijn geweldige onderhandel skills waar ik onderhand bekend om sta een tuk tuk terug naar ons verblijf geregeld.

‘s Avonds echt vet lekker gegeten en afscheid moeten nemen van mijn lieve vriendinnetje Jess. Daarna samen met de anderen, Gietsa, Gaia, Marian, Myrthe, Eimear en Doreann (laatste 2 zitten hier al wat langer), ons weekendtripje naar Ella een beetje uitgepland. Ook vond er nog een hele verhuizing plaats tussen de kamers waarbij Carmen en Gietsa van kamer hebben geruild. Dat was nog even wat aangezien Gietsa voor haar 2 weekjes hier ongeveer haar hele huis heeft leeggehaald en in haar gigantische koffer heeft gepropt. Nu ga ik snel slapen want morgen vertrekt de trein al vroeg!

XOXO EVI

Day 4 Introduction week

Vandaag hebben we ons een beetje afgeweken van het geplande programma. ‘s Ochtends gingen we zoals gepland naar ‘the temple of tooth’. Dit is een beroemde tempel in Kandy waar een tand van Buddha zou leggen. Dit keer gingen we wel met de local bus dus dat was wel lachen. Voordat we hier naar binnen gingen hebben nog wat mooie bloemen gekocht om aan Buddha te offeren, of de bloemen lekker roken weet ik niet aangezien je niet aan de bloemen mag ruiken die je aan Buddha gaat offeren. De tempel was heel mooi en we kregen een rondleiding van een gids daar. Na de rondleiding om exact half 10 was er een “special queue” waar wij in mochten waardoor we naar binnen mochten kijken naar het ding waar de tand in zou liggen.

Hierna zouden we eigenlijk naar twee musea gaan maar ik en zes anderen (van de 10) besloten om naar de Pidurangala Rock te gaan. AJ zou voor ons een taxi regelen dus toen we de tempel uitkwamen stond daar een bus voor zo’n 30 personen voor onze neus voor ons 7’en...    Het duurde ongeveer 3 uur (waarvan een half uur lunchen in een restaurantje onderweg) totdat we bij de Pidurangala Rock aankwamen. Hier begon onze wandeling naar de top, het begon met trappen (niets te vergeleken met Nepal hoor pap) en daarna moesten we een stuk tussen de rots door klimmen! Het was echt een leuke wandeling en na zo’n halfuurtje waren we al op de top waar we echt een geweldig mooi uitzicht hadden! Vanaf hier konden we de beroemde Lion Rock zien wat echt heel gaaf was! Na van dit mooie uitzicht genoten te hebben, konden we weer naar beneden klauteren. Beneden stond onze buschauffeur braaf te waren met onze mega bus en begonnen weer aan de weg terug. Onderweg reden we trouwens nog langs wat mooie tempeltjes en hadden we vet mooi uitzicht over de bergen en al het groen om ons heen.

Day 3 Introduction week

Vandaag was een wat rustiger dagje dan gisteren. ‘s Ochtends kregen we van AJ (‘the headcoördiantor”) een traditionele Sri Lankaanse kookles wat echt heel leuk was! Zelfs de kokosmelk gingen we zelf maken dus dat was wel echt gaaf! Na zo’n 3 uur waren we dan klaar en konden we onze creaties eindelijk opeten voor lunch. Hierna wat gechilld en ook nog onze kleren gewassen (na Nepal was ik natuurlijk expert daarin).

Rond half 3 gingen we naar een boeddhistisch tempeltje waar we een beetje hebben rondgelopen en offers van bloemen, wierook en kaarsjes hebben gedaan. Voordat we weggingen, werden we ook nog gezegend door een van de monniken en kregen we een soort wit armbandje.

Elke woensdagavond is er “project meeting”, hierin wordt besproken hoe het gaat op de projecten en of er eventueel iets verbeterd kan worden. Verder moeten we dan doorgeven wat we de week erop willen gaan doen. Ik ga volgende week ‘temple restoration’  doen hier in Kandy samen met Gaia, Gietsa en Juliet en als we daarmee klaar zijn voordat de week voorbij is, kunnen we ook nog een schooltje gaan schilderen. Toch even wat anders dan ik van plan was maar ik heb er veel zin in!