evi-in-sri.reismee.nl

Day 2 Introduction week

Zoals ik gisteren al zei was vandaag een vol geplande dag. Om 8 uur ‘s ochtends vertrokken we weer met onze touring bus, dit keer naar ‘the spice garden’. Denkend dat we alles te weten gingen krijgen over kruiden voor in het eten, waren het hele andere kruiden namelijk “genezende kruiden”. Ook leuk natuurlijk.    We kregen een rondleiding van de man van wie de tuin was die bij het ziekenhuis in Kandy werkte en in zijn vrije tijd dit deed. Alleen was het volgens mij ook gewoon een baan voor hem aangezien hij ALLES wat hij daar had aan ons probeerde te verkopen tijdens de rondleiding. Van ontharingscrĂšme tot drankjes waar je kilo’s van afvalt en van whitening tandpasta tot litteken genezende crĂšme. Natuurlijk konden we daar wel om lachen en het was ook best een leuke rondleiding en mooie tuin. Na alle planten en bomen gezien te hebben, gingen we ergens zitten waar we alles genezende thee en een lijst met alle geweldige middeltjes die hij verkocht, kregen. Natuurlijk moest hij ook even laten zien hoe goed het allemaal was dus kreeg we van zijn “studenten” gezicht-, hoofd- en nekmassages wat ons prima beviel. Daarna werden we zijn winkeltje in gestuurd om van alles te kopen en “speciaal voor ons” was er natuurlijk een discount. Ik liet me niet gek maken door zijn verkooptrucjes maar ik was ook wel een van weinigen haha.

Hierna gingen we met onze bus door naar ‘the tea factory’. Sri Lanka is het land van de thee dus dit kon ook niet ontbreken. We kregen een rondleiding waar een vrouw ons vertelden over het hele proces van het maken van de thee. Dit werd dan ook afgesloten met een kopje thee in een winkeltje waar ze weer van alles aan ons probeerden te verkopen maar dit keer hapte niemand toe.

Vervolgens het centrum van Kandy weer ingereden waar we hebben geluncht in een niet zo bijzonder maar wel Sri Lankaans tentje. Daarna kregen we een boottochtje over Kandy Lake wat het echt leuk was!

Vanuit daar vertrokken we weer met onze bus naar ‘the gem museum’. Hier kregen we in een filmpje (met lekker cracky geluid) te zien hoe de stenen verkregen werden wat best interessant was. Daarna kregen we alle verschillende stenen te zien en (surprise surprise) probeerden ze weer van alles aan ons te verkopen. Dit keer was ik serieus wel geïnteresseerd aangezien ik nog een nieuwe ringetje zoek... (Pap en mam dit is een hint) Na van alles voor m’n neus geschoven te hebben, al wat leuks uit lopen zoeken en wat van de prijs afgetroggeld te hebben, toch met lege handen maar wel een kaartje met zijn nummer het museum verlaten.

Vanaf hier konden we met de bus terug naar ons verblijf maar Jess, Juliet, Gaia, Guitza, Lydia en ik besloten om nog even Kandy in te gaan met de TUKTUK! Bijna vergeten te vertellen: Gaia is gisteravond aangekomen hier en slaapt ook bij ons op de kamer. Gaia komt uit ItaliĂ«, Guitza uit Libanon en Lydia uit Engeland oftewel zoveel mensen uit zoveel verschillende landen hier! In Kandy wat rondgelopen en nog een nieuwe ‘baggy pants’ gescoord. Rond 5 uur gingen we weer terug naar ons verblijf met weer de tuktuk. Dit keer super aardige en leuke chauffeur maar hij reed wel echt als een gek. Blij dat we levend waren aangekomen ook nog zijn nummer gekregen zodat we hem altijd konden appen als we een taxi nodig hadden.

‘S avonds super lekker gegeten hier en daarna op onze kamer met nog wat anderen gechilld wat heel gezellig was. Ook is iedereen druk bezig met het plannen en bedenken van wat we dit weekend en de aankomende week willen gaan doen. Morgen moeten we namelijk dit allemaal doorgeven... Zelf weet ik het ook nog niet helemaal dus ga daar maar even een lekker nachtje over slapen... Slaap lekker alvast!

XOXO EVI

Day 1 Introduction week

Na het ontbijt kregen we uitleg over alle projecten die we kunnen gaan doen en er is zoooo veel keus. Ik zit er nu aan te denken om hier in Kandy les te geven en ook iets van renovatie van een tempel en schooltje te doen en daarna misschien naar Hill Country of Dambulla te gaan. We kunnen per week aangeven wat we willen doen dus dat is echt super chill! Ik wil ook een beetje kijken wat de anderen doen aangezien ik niet ergens in m’n eentje naar toe wil.

Hierna kregen we een klein lesje Singalees van een van de coördinators wat wel leuk was en na de lunch vertelde een andere coördinator wat over Sri Lanka en de cultuur (vooral eigenlijk veel gelachen met Jess met wie ik wel lekker optrek). Vervolgens gingen we rond half 3 de stad (Kandy) in wat ongeveer 15 minuutjes rijden. Denkend dat we gewoon op local bus gingen aangezien je naar de meeste projects ook met de local bus gaat, stond er een privĂ© touring bus voor het hek. In Kandy geld kunnen pinnen en (na zo’n 20 minuten wachten totdat mijn nummertje op het bord verscheen) een SIM kaart kunnen krijgen. Na dit gedaan te hebben liepen we met de groep langs het Kandy Lake naar een soort theater waar we een dansvoorstelling gingen bekijken die werd afgesloten met vuurlopen.

Hierna werden we weer braaf met de touring bus opgehaald en terug gebracht naar ons verblijf waar het eten al voor ons klaar stond. Vervolgens nog wat insecten uit onze kamer gejaagd en hier zit ik dan nu op m’n bedje dit te typen.   Morgen staat er een hoop op de planning maar daar vertel ik morgen over!

Arrived ✔

Maandag 19 maart 2018 om 07:09
Het is 06:50 en ik ben net wakker. Ik lig op het bovenste bed van een van de drie stapelbedden op mijn kamer onder een Mickey mouse lakentje. Onder mij ligt Jess, daarnaast Juliet en aan de overkant Carmen. De kamer is niet groot maar groot genoeg voor ons 4’en. Het bed boven Carmen heb ik ook al gekaapt voor m’n spullen dus dat is wel chill haha. Verder hebben we nog een prima badkamer met wc, wasbak en een douche.

Toen we gisteren na zo’n 3/4 uur rijden rond 6 uur hier kwamen (en ik eeeindelijk m’n benen kon strekken die ongeveer in m’n nek zaten), waren er hier al een Nederlands meisje, Mirte, en een Australische (ook wat oudere) vrouw, Marion. Ook ontmoetten we natuurlijk de mensen van hier en zij lieten onze kamer zien. Vlak daarna kwamen er nog zo’n 10 meiden terug van hun weekendje weg die hier al een week of paar weken zaten. Hun namen weet ik allemaal niet meer hoor maar dat komt vast nog, ze kwamen ook overal vandaan, Noorwegen, Denemarken, BelgiĂ« (wel alleen Franstalig), Duitsland en verder weet ik het niet meer. Ze leken in ieder geval allemaal heel aardig en gezellig. Deze avond zouden er trouwens nog zo’n 5 nieuwe aankomen maar die heb ik nog niet gezien dus ben benieuwd...

Na het eten kregen we (de nieuwelingen) nog een praatje over de “regels” hier wat eigenlijk vooral op Ă©Ă©n belangrijk regel neerkwam was en dat was voor 20:00 uur op dit complex terug zijn. Hierna zijn we eigenlijk vrij snel gaan slapen aangezien we allemaal toch best moe waren.

Vandaag mochten we ook voor deze ene keer nog uitslapen tot half 9 (wat me duidelijk niet gelukt is maar voor de rest wel lekker geslapen hoor) en beginnen we met alle nieuwelingen aan de introductie week. Ik ben benieuwd... De anderen waren er in ieder geval enthousiast over!

Linkerbaan GASSSS

Zondag 18 maart 2018 om 16:57
Terwijl ik dit schrijf zit ik in een busje van het vliegveld naar Kandy maar ik ga even beginnen bij waar ik gebleven was.

De gate vinden op London was easy peasy lemon sqeezy. Eenmaal het vliegtuig in zat ik in het midden rechts van de 4 rij met aan mijn linker kant een lege stoel en rechts een oudere Engelse vrouw die al lekker tegen me aan begon te lullen. Super aardige vrouw wel hoor en heb best gezellig gekletst maar kon haar soms ook echt ff niet volgen dus dan knikte en lachte ik maar lief... Door de sneeuw (klinkt raar aangezien ik nu zwetend op een achterbankje zit maar okĂ©) hadden we een klein beetje vertraging maar de vlucht duurde voor m’n gevoel helemaal niet zo lang. Filmpje gekeken, avond gegeten, geslapen, ontbeten en toen waren we er al weer. Toen ik het vliegtuig uitstapte werd ik al overvallen door een hittegolf maar gelukkig snel het vliegveld met airco in. Het vliegveld was eigenlijk best wel mooi en overzichtelijk (niet met Nepal te vergelijken). Vervolgens braaf alle bordjes gevolgd en zonder gedoe langs de paspoort controle. Toch nog wel even een klein momentje van stress toen ik bij de bagage band stond (trauma opgelopen in Oman...) maar toen ik mijn rugzakkie voorbij zag komen was dat ook weer verdwenen. In de aankomsthal werd ik half overvallen door een massa mensen die met duizende bordjes stonden te zwaaien en ik liep daar in m’n uppie al die bordjes af te scannen totdat ik ‘The Green Lion’ zag staan. Deze man nam mij mee naar de stoeltjes waar al twee meisjes zaten te wachten. Jess (22) uit Nieuw-Zeeland, die al 5 (!!!) uur daar zat te wachten en Juliet (21) uit Frankrijk die blijkbaar in hetzelfde vliegtuig zat. Even later kwam een wat oudere vrouw, (rond de 40) Carmen (uit Spanje) aan gelopen en konden we gaan.

Buiten stond een busje te wachten waar de chauffeur alle tassen op de achterbank gooide en Jess, Juliet en ik op het bankje daarachter mochten kruipen. Na een klein stukje rijden stoppen we opeens en stapte de chauffeur uit waardoor wij elkaar echt aan keken van wat gebeurd hier. Niet veel kwam hij terug met zijn handen vol kokosnoten met rietjes voor ons, echt zo lief! Na weer zo’n vijf minuutjes rijden stopte hij alweer naast een watermeloenen kraampje om dat ook nog even te halen. Daar zaten we dan, plakkend tegen de achterbank met onze kokosnoot tussen onze knieĂ«n met een watermeloen waarvan het sap over ons gezicht en armen druipte. Na nog een plaspauze bij een supermarkt die tot mijn verbazing en nog beter uitzag dan de Lidl ging onze reis door naar Kandy waar we waarschijnlijk over zo’n 2/3 uur zijn.

Wat ik tot nu toe heb gezien, doet me denken aan Nepal en dan in combinatie met een beetje Costa Rica ofzoiets qua natuur. Overal langs de weg ook kraampjes met vooral veel fruit: kokosnoten, meloenen, bananen en veel meer! De wegen zijn tot nu toe allemaal geasfalteerd en ook nog eens zonder gaten!!! Het rijgedrag is alleen niet veel anders dan in Nepal... Verder bijna geen bussen op de weg maar veel auto’s en kleine busjes zoals waar ik in zit en niet te vergeten heel veel tuktuks. Nu al kan ik zeggen dat dit echt een mooi land is!

Ik heb trouwens nog geen simkaart gehaald dus waarschijnlijk lezen jullie dit pas morgen of iets als ik die wel heb maar whateverrrrr.

Onderweg ✈

Ik ben inmiddels in Londen waar ik op een stoeltje naast een stopcontact m’n tijd aan het uitzitten ben. Na zo’n 3 jaar Wordfeud weer gedownload om mezelf te vermaken. De reis van Schiphol naar hier ging eigenlijk echt super snel, kon ongeveer overal meteen doorlopen dus dat was top. Natuurlijk was het wel ff zoeken naar de flight transfer toen ik hier landde maar ben gewoon in een keer goed gelopen hoor!!! Over een uurtje vlieg ik dan naar Colombo en ik hoop dat ik wat goede films kan kijken in het vliegtuig en anders heb ik natuurlijk nog mijn lijst aan gedownloade Netflix films (shout out naar familie Buenen!!!!!) Nu ga ik me maar eens naar de gate begeven..

Nog 1 nachtje

Morgen is het dan zover! Ik vertrek naar Sri Lanka! Goed voorbereid als ik ben, liggen al mn spullen door heel mn kamer en is mn rugzak nog behoorlijk leeg... Maar geen rede tot paniek want vandaag heb ik nog een hele dag om dit in orde te maken. Of ik zenuwachtig ben? Nee nog niet in ieder geval maar morgen als ik wakker ben, zal dat vast anders zijn. Ik heb er wel veel zin in en ga het allemaal maar weer over me heen laten komen. Zometeen waarschijnlijk mijn een na laatste boterham met pindakaas/hagelslag voor de komende 2,5 maand dus dat wordt nog even een emotioneel ontbijtje... Lol.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

DĂ© plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!