evi-in-sri.reismee.nl

Day 2 Introduction week

Zoals ik gisteren al zei was vandaag een vol geplande dag. Om 8 uur ‘s ochtends vertrokken we weer met onze touring bus, dit keer naar ‘the spice garden’. Denkend dat we alles te weten gingen krijgen over kruiden voor in het eten, waren het hele andere kruiden namelijk “genezende kruiden”. Ook leuk natuurlijk.    We kregen een rondleiding van de man van wie de tuin was die bij het ziekenhuis in Kandy werkte en in zijn vrije tijd dit deed. Alleen was het volgens mij ook gewoon een baan voor hem aangezien hij ALLES wat hij daar had aan ons probeerde te verkopen tijdens de rondleiding. Van ontharingscrème tot drankjes waar je kilo’s van afvalt en van whitening tandpasta tot litteken genezende crème. Natuurlijk konden we daar wel om lachen en het was ook best een leuke rondleiding en mooie tuin. Na alle planten en bomen gezien te hebben, gingen we ergens zitten waar we alles genezende thee en een lijst met alle geweldige middeltjes die hij verkocht, kregen. Natuurlijk moest hij ook even laten zien hoe goed het allemaal was dus kreeg we van zijn “studenten” gezicht-, hoofd- en nekmassages wat ons prima beviel. Daarna werden we zijn winkeltje in gestuurd om van alles te kopen en “speciaal voor ons” was er natuurlijk een discount. Ik liet me niet gek maken door zijn verkooptrucjes maar ik was ook wel een van weinigen haha.

Hierna gingen we met onze bus door naar ‘the tea factory’. Sri Lanka is het land van de thee dus dit kon ook niet ontbreken. We kregen een rondleiding waar een vrouw ons vertelden over het hele proces van het maken van de thee. Dit werd dan ook afgesloten met een kopje thee in een winkeltje waar ze weer van alles aan ons probeerden te verkopen maar dit keer hapte niemand toe.

Vervolgens het centrum van Kandy weer ingereden waar we hebben geluncht in een niet zo bijzonder maar wel Sri Lankaans tentje. Daarna kregen we een boottochtje over Kandy Lake wat het echt leuk was!

Vanuit daar vertrokken we weer met onze bus naar ‘the gem museum’. Hier kregen we in een filmpje (met lekker cracky geluid) te zien hoe de stenen verkregen werden wat best interessant was. Daarna kregen we alle verschillende stenen te zien en (surprise surprise) probeerden ze weer van alles aan ons te verkopen. Dit keer was ik serieus wel geïnteresseerd aangezien ik nog een nieuwe ringetje zoek... (Pap en mam dit is een hint) Na van alles voor m’n neus geschoven te hebben, al wat leuks uit lopen zoeken en wat van de prijs afgetroggeld te hebben, toch met lege handen maar wel een kaartje met zijn nummer het museum verlaten.

Vanaf hier konden we met de bus terug naar ons verblijf maar Jess, Juliet, Gaia, Guitza, Lydia en ik besloten om nog even Kandy in te gaan met de TUKTUK! Bijna vergeten te vertellen: Gaia is gisteravond aangekomen hier en slaapt ook bij ons op de kamer. Gaia komt uit Italië, Guitza uit Libanon en Lydia uit Engeland oftewel zoveel mensen uit zoveel verschillende landen hier! In Kandy wat rondgelopen en nog een nieuwe ‘baggy pants’ gescoord. Rond 5 uur gingen we weer terug naar ons verblijf met weer de tuktuk. Dit keer super aardige en leuke chauffeur maar hij reed wel echt als een gek. Blij dat we levend waren aangekomen ook nog zijn nummer gekregen zodat we hem altijd konden appen als we een taxi nodig hadden.

‘S avonds super lekker gegeten hier en daarna op onze kamer met nog wat anderen gechilld wat heel gezellig was. Ook is iedereen druk bezig met het plannen en bedenken van wat we dit weekend en de aankomende week willen gaan doen. Morgen moeten we namelijk dit allemaal doorgeven... Zelf weet ik het ook nog niet helemaal dus ga daar maar even een lekker nachtje over slapen... Slaap lekker alvast!

XOXO EVI

Ingrid Pijnenburg

Klinkt erg goed en leuk allemaal, erg leuke ervaring weer, Evelien! Leuk land!
Mooie plek hoor en leuk dat je met allerlei internationaliteiten daar bent. Hoe is het weer daar in Kandy, wij hadden op die plek best wat regen waardoor het er minder aantrekkelijk uitzag, wel een hele mooie stad.
Maak vooral nog een paar leuke foto's, altijd benieuwd ;)...maar lees met heel veel plezier je leuke ervaringen...!

Claire Perik

Zo leuk om te lezen allemaal!! Geniet ervan!!!