evi-in-sri.reismee.nl

Weekendtrip Arugam Bay & Last week in Kandy

Het is al weer even geleden dat ik heb geschreven en ik moet ook eerlijk bekennen dat de motivatie om dit blog nog bij te houden een beetje verdwenen is. Desondanks vond ik dat ik niet mocht opgeven deze laatste week maar ik ga het niet te uitgebreid maken. Oké dat zeg ik nu maar waarschijnlijk wordt het toch weer een lang verhaal.

De tweede week in Kandy was weer ‘s ochtends pre-school en ‘s middags tempel maar tempel ging twee keer nier door aangezien dinsdag de verf en kwasten verdwenen waren en woensdag was er iets bij de tempel waardoor we niet konden komen ofzoiets. Donderdag was onze laatste dag en moesten we afscheid nemen van de lieve kindjes wat wel echt sad was.

Vrijdagochtend vertrokken we met de bus naar Kandy om onze tassen te droppen bij de accommodatie (wat overigens een andere accommodatie is dan de eerste twee weken) om vervolgens weer de bus te pakken richting Arugam Bay. Dat was me wel een ritje... Ik moet zeggen dat ik het busleven hier echt een leuke beleving vind met hoe dat allemaal gaat. Het is bijvoorbeeld super normaal dat als er geen plek is om te zitten en je dus moet staan je je spullen gewoon op een random iemands schoot zet. Verder komen voordat de bus vertrekt allerlei mensen de bus in om spulletjes te verkopen, van eten tot schoolboekjes. Die dag kwam er zelfs nog een goochelaar naar binnen die volgens mij de oude goocheldoos van Janneke en mij had gejat, oftewel echt goede trucs!!! Maar die lokale bussen hebben ook wel wat nadelen... Zo zweet je jezelf kapot en plak je aan je stoel en zelfs de personen naast je, je knieën (als je mijn lengte hebt) zitten vastgeklemd tegen de stoel voor je en je doet bijna een uur over 30km. Ook al het overstappen van bussen, het wachten voordat de bus eindelijk vertrekt en ook nog de tuktuk mannetjes die beweren dat er die dag net geen bus rijdt dus dat je maar beter met hun tuktuk kunt gaan, is toch een beetje vermoeiend. We vertrokken dus om 8 uur ‘s ochtends uit Hanguranketha en om 7 uur ‘s avonds kwamen we dan eindelijk aan in Arugam Bay. Hier hadden we wel echt een ziek chill (en toch goedkoop) hotel geboekt nog geen 10 meter van het strand. Het was een soort huisje met een klein verandaatje met een super chille hangmat. Hier hebben we eigenlijk twee volle dagen kunnen genieten van het strand, de zee en lekker westers eten. Zo hebben we dan ook na onze mislukte poging van vorige weekend onze hamburgers kunnen eten.

Maandagochtend was het weer tijd om terug te gaan en dat beloofde weer een vet lange busreis te worden. Ergens einde van de middag waren we terug in Kandy bij ons nieuwe verblijf waar al zo’n 7 meiden en 1 jongen zaten. Allemaal super leuk en chill en we hebben het ook heel gezellig met z’n allen! Ik moet zeggen dat ik ook wel weer behoefte had aan een wat grotere groep dus ik ben helemaal happy hier. ? Vandaag was onze eerste dag lesgeven op een best grote school een uur rijden vanaf Kandy (we hebben een privé busje!!!!). Hier hebben we, Brooke, Juliette en ik, in een paar verschillende klassen (van 11 tot 16 jaar) een lesje Engels gedaan. Het was wel even wennen nog aangezien we gewoon voor de klas werden gezet maar het ging eigenlijk best goed. Rond 2 uur waren we klaar en werden weer teruggebracht naar het verblijf. Hier kregen Maddie, Justine en Abhiney van de introductie week een les zelfverdediging en mochten we meedoen als we wilden. Dat was nog een interessante belevenis aangezien die vrouw het goed serieus nam. Na een tijdje kregen we zelfs een ontbijtmes en stonden Maddie en ik elkaar zogenaamd neer te steken... Ze moest ons twee dan ook steeds als voorbeeld gebruiken en eindigden we met ongeveer een gekneusde vinger, een verbrijzelde hand en een lichte hersenschudding maar hé kan nu wel mezelf (soort van) verdedigen!!

Na het eten nog kaartspelletjes gedaan met z’n allen en zelfs nog gebadmintond in de woonkamer met Stephanie en Elisa aangezien het buiten regende. Het verblijf is trouwens heel chill hier, veel ruimer dan het andere verblijf in Kandy en eigenlijk een beetje vergelijkbaar met die in Hanguranketha.

Komende drie dagen ga ik dus nog lesgeven op de school hier en vrijdag komen papa en mama dan aan in Sri Lanka! Voor het geval dat dit mijn laatste blog is: super leuk dat jullie dit allemaal hebben gelezen en hopelijk hebben jullie zo een beetje mee kunnen genieten van al mijn avonturen hier!

Tot over een paar weekjesss

XOXO EVI

Reacties

Reacties

Judith Wagener-van Everdingen

Lieve Eefje, wat heerlijk, een “ ziek chill goedkoop hotel “. Wat heerlijk na alle ontberingen!! Het leven is mooi. Dank voor je leuke blog!
Heel veel plezier met Marie en Jan Joost , grote lieve Hug, xxx Judith Claire en Sophie

Ingrid

Heb even een paar berichten over geslagen, was er even niet.., echt wel weer heel leuk om te lezen, Evelien! je schrijft mooi.
Klinkt allemaal als een heerlijke belevenis, met leuke mensen, en lieve kinderen om je heen.
De omgeving is sowieso mooi, dus al met een al land of van te genieten.

Leuk dat Jan Joost en Marie komen, heerlijk nog ff echt vakantie.
Heel veel plezier samen.
Tot gauw daarna, Liefs xi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active